اسماعیلی: برای حل مشکلات صنعت چاپ و کاغذ می‌کوشیم

Rate this post
_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

به نقل از خبرگزاری کتاب ایران:

_x000D_

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دایمی آثار منتخب چاپ و بسته‌بندی سه‌شنبه (12دی) با حضور علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید صافدل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

_x000D_

پیش از افتتاح این نمایشگاه، تفاهمنامه‌ای میان این دو وزارتخانه با هدف توسعه و تقويت فرهنگ صادرات در سطح كشور به امضا رسید. 

_x000D_

علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم با اشاره به فراهم شدن زمینه‌های حل مشکلات حوزه کاغذ و صنعت چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چون تولید داخلی کاغذ پاسخگوی نیاز کشور نیست باید بخشی از آن وارد شود. 

_x000D_

وی افزود: ورود این کالا با ارز رابطه مستقیمی دارد به این معنا که قیمت کاغذ با افزایش و کاهش قیمت دلار تغییر می‌کند. مدتی است که در کشور با مشکلات متعددی در حوزه کاغذ مواجه شده‌ایم که تمام دست‌اندرکاران در تلاش‌اند تا این مشکلات را با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف حل کنند.

_x000D_

اسماعیلی صاحبان نشر و اهالی بازار نشر را به همکاری و آرامش برای حل مشکلات دعوت کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه‌اندازی شورای سیاستگذاری صنعت چاپ و کارگروه بررسی مسایل مربوط به کاغذ در حل مشکلات می‌کوشد و سیاست پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

_x000D_

حمید صافدل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیتی در ثبت سفارش انواع کاغذها و مقواها و همچنین تمام موادی که مرتبط به حوزه چاپ و بسته‌بندی‌‌اند، وجود ندارد.

_x000D_

وی با بیان این‌که اکنون کاغذ جزو کالاهایی با اولویت سه تا 9 قرار گرفته است، گفت: تمام کالاهایی که در اولویت‌های سه تا 9 قرار دارند، در یک جنس اولویتی‌اند و برای همه این‌ کالاها ارز مبادله‌ای تعلق می‌گیرد.

_x000D_

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنانش گفت: متقاضیانی که تصمیم دارند برای مصارف چاپ و نشر نسبت به واردات کاغذ یا مقوا اقدام کنند، همکاران ما در سراسر کشور در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت این آمادگی را دارند تا نسبت به ثبت سفارش آن‌ها اقدام کنند و مرکز مبادله‌ای ارز نیز نسبت به تخصیص ارز آن‌ها دریغ نخواهد کرد.

_x000D_

صافدل با اشاره به تفاهمنامه‌ همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدوارم با امضای این تفاهمنامه مشکلات صنعت چاپ برطرف شوند. برپایی نمایشگاه دایمی آثار منتخب چاپ و بسته‌بندی که با همکاری این دو وزارتخانه صورت گرفته است، نخستین گام برای حل مشکلات صنعت چاپ محسوب می‌شود.

_x000D_

_x000D_

 

_x000D_

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *