برگزاری مراسم سال جدید در مرکز نشر دانشگاهی

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

 
 
 
 

_x000D_

 

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

اين مراسم در شانزدهم فروردین سال ۱۳۹۰ در محل اجتماعات مرکز نشر دانشگاهی، در ساختمان شمارۀ ۲، با حضور  رئيس مرکز نشر، آقای دکتر طهرانچی؛ معاونان پژوهشی؛ اجرایی؛  مدیران و کارکنان مرکز نشر برگزار شد. اين مراسم با سخنرانی آقای دکتر طهرانچی آغاز شد. وی،  پس از تبریک سال نو به همکاران، از فعاليتها و عملکرد واحدهای مختلف در سال گذشته گزارش مختصری ارائه داد و برخی از برنامه‌های سال آينده را تبيين و تشریح نمود.

_x000D_

مهم‌ترین فعالیتهای سال گذشته مرکز نشر به این شرح بوده است:

_x000D_

۱. حوزۀ اجرایی

_x000D_

در حوزۀ اداری و مالی در سال ۸۹ حسابرسی و اصلاح حساب با همکاری معاونت اجرایی و مشاوران و همکاران مالی صورت گرفت که نتایج آن:

_x000D_

الف) حوزۀ مالی

_x000D_

۱. ایجاد انضباط مالی

_x000D_

۲. شفافیت در اطلاعات موجود در امور مالی

_x000D_

۳. برقراری سازوکار مکانیزم در عملکرد مالی

_x000D_

۴. دریافت بودجه هزینه‌ای در سال۸۹ (جهت پرداخت بازخریدی و پاداش بازنشستگی کارکنان)

_x000D_

۵. دریافت ردیف بودجه هزینه‌ای و درآمدی در سال ۹۰

_x000D_

۶. ترمیم حقوق و دستمزد کارکنان، اصلاح و مدیریت جدید در پرداخت کارانه‌ها به صورت واقعی و براساس میزان خروجی و بازدهی کارکنان

_x000D_

ب) حوزۀ اداری

_x000D_

۱. تجدیدنظر در احکام پرسنلی

_x000D_

۲. ایجاد و برقراری انضباط و شفافیت در امور اداری

_x000D_

۳. تلاش در جهت رضایتمندی کارکنان در صدور احکام

_x000D_

۴. برقراری مصوبات دولت همچون دورکاری، با مصوبات روشن و قواعد لازم جهت اجرایی‌شدن آن در سال ۱۳۹۰

_x000D_

۵. تلاش در تصویب چارت سازمانی و مشروعیت دادن به مرکز نشر دانشگاهی

_x000D_

۶.  راه‌اندازی سایت داخلی مرکز نشر به عنوان یک پل ارتباطی میان کارکنان و مدیران

_x000D_

۷. تلاش در جهت رفع و بهبود امکانات رفاهی کارکنان و ایجاد بسترهای مناسب در سال جدید برای رشد و بسط امکانات رفاهی

_x000D_

۸. هماهنگی با وزارت علوم جهت بررسی تخلفات اداری کارکنان در دانشگاه شهید بهشتی

_x000D_

ج) توزیع و فروش

_x000D_

درجهت درآمدزایی نیز تحولات جدی در فروش صورت گرفت:

_x000D_

۱. رشد صعودی ۳۰درصدی فروش در سال ۸۹ نسبت به سال گذشته و فروش حدوداً ۹۰ میلیونی کتابهای طرح شعف در سال ۸۹

_x000D_

۲. حضور فروشگاه مرکزی مرکز نشر در بورس کتاب در خیابان انقلاب

_x000D_

۳. راه‌اندازی فروش الکترونیکی در قالب جدید

_x000D_

۴. ایجاد و راه‌اندازی طرح شعف

_x000D_

۵. بررسی روشهای فروش نوین و تلاش در پیاده‌سازی آن

_x000D_

۶. حضور در ۱۲ نمایشگاه استانی و یک نمایشگاه در خارج از کشور در کشور افغانستان

_x000D_

د) تولید

_x000D_

۱. ایجاد نظم و انضباط در روند تولید کتاب

_x000D_

۲. بررسی کتاب‌ها براساس زمان ورود

_x000D_

۳. برنامه‌ریزی جهت تولید و نشر کتابهای مانده و بلاتکلیف

_x000D_

۴. چاپ ۶۲ عنوان کتاب چاپ اول در سال ۱۳۸۸ و در سال ۱۳۸۹ مجموعاً ۱۷۰ عنوان کتاب، چاپ اول و تجدید چاپ

_x000D_

۲. حوزۀ پژوهشی

_x000D_

۱. برگزاری جلسات منظم پژوهشی

_x000D_

۲. تلاش جهت جذب نویسندگان و دریافت مطالب علمی آنان

_x000D_

۳.  ساماندهی و ایجاد نظم در دفتر انتشارات

_x000D_

۴. بررسی کتاب در جلسات پژوهشی براساس رویه‌های علمی

_x000D_

۵. در سال ۸۹ ورودی کتاب به مرکز، ۷۸ عنوان کتاب و مورد تصویب ۴۸ عنوان کتاب

_x000D_

۶. جوابگویی به موقع به مؤلفین و مترجمین در خصوص روند چاپ کتاب

_x000D_


_x000D_

 نشستها و همایشها در سال ۸۹ 

_x000D_

۱. نخستین نشست ناشران دانشگاهی

_x000D_

برپایی اولین نشست ناشران دانشگاهی و حضور رؤسای انتشاراتهای بزرگ دانشگاهی در این گردهمایی با محوریت مرکز نشر دانشگاهی در جهت افزایش تبادل نظر و ارتقاء جایگاه مرکز نشر.

_x000D_

 

_x000D_

۲. برگزاری اولین همایش ملی نشر در هفته کتاب در سال ۸۹

_x000D_

مرکز نشر دانشگاهی اولین همایش ملی نشر را در هفته کتاب در سال ۸۹ برگزار کرد که با حضور وزیر محترم ارشاد و معاون پژوهشی وزارت علوم و دیگر مسئولین کشور به نام مرکز نشر دانشگاهی رقم خورد و در سال ۹۰ نیز شاهد برگزاری دومین همایش ملی نشر خواهیم بود.

_x000D_

طرح‌ها و برنامه‌ها 

_x000D_

۱. طرح «شعف» (شبکۀ عرضۀ فراگیر کتاب دانشگاهی) 

_x000D_

در این طرح با برقراری ارتباط میان ناشران دانشگاهی سراسر کشور، با مدیریت و محوریت مرکز نشر دانشگاهی طرح شبکۀ عرضۀ فراگیر کتاب دانشگاهی راه‌اندازی و تاکنون ۶۰ ناشر عضو این طرح شده‌اند و در سال جدید با رشد اعضاء و ساختارها و ایجاد بسترهای مناسب بزرگترین شبکۀ عرضه کتاب دانشگاهی را در کشور ایجاد نماییم.

_x000D_

 ۲. طرح «سنم» (سامانۀ نشر مجلات علمی پژوهشی کشور)

_x000D_

در این طرح سعی در جذب توجه به تولیدات اعضاء هیأت علمی و انتشار نشریات علمی کشور توسط این سامانه شده است. که در قالبهای دیجیتال، و اینترنت Base می‌باشد که در آن تولید فنی، عرضۀ الکترونیکی، عرضۀ چاپ الکترونیکی در نظر گرفته شده است و در حال حاضر در سامانه isj حدود ۵۷ نشریه را منتشر و توزیع می‌شود که در آینده‌ای نزدیک ۶۰۰ مجله علمی کشور را در خود جای می‌دهد.

_x000D_

 ۳. طرح «آمال» (آموزش الکترونیکی رساله‌نویسی)

_x000D_

این طرح ارتباط میان دانشجویان و مرکز نشر را فراهم آورده، تا از این طریق دانشجویان به راحتی با استفاده از بستر الکترونیکی، از ۶۴ ساعت آموزش صحیح رساله‌نویسی برخوردار شده و انشاءالله در سال ۹۰ از این طرح رونمایی می‌شود و با رشد و معرفی این طرح سالانه ۱۰ هزار دانشجو از این آموزش بهره‌مند شوند.

_x000D_


_x000D_

 راه‌اندازی سایتهای مختلف در مرکز نشر دانشگاهی

_x000D_

            1.ورود مرکز نشر به خانوادۀ آکادمیک کشور در سال ۹۰ و تغییر نام سایت مرکز نشر دانشگاهی از  www.iup.ir بهwww.iup.ac.ir

_x000D_

            2. فروشگاه اینترنتی کتابهای دانشگاهی  www.bookiup.ir

_x000D_

            3. سامانۀ نشر مجلات علمی کشور isj.iup.ir

_x000D_

            4. سایت داخلی مرکز نشر دانشگاهی family.iup.ir

_x000D_

   آقای دکتر طهرانچی، در پایان، ابراز امیدواری کرد در سال نو، که سال جهاد اقتصادی، نامیده شده  با افزایش توان کاری مجموعۀ مرکز نشر دانشگاهی بازدهِ مرکز نشر، بزرگترین مرکز انتشار کتاب دانشگاهی، در کشور دوچندان شود و محیط کاریِ پویا، شاداب، و بانشاطی به وجود آید.

_x000D_

_x000D_

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *