تفاهم‌نامه وزارت ارشاد و وزارت صنايع با هدف رفع مشكلات صنعت چاپ

Rate this post

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، بهمن دري در اين مراسم که در روز (سه‌شنبه 23 فروردين ماه) در سالن اجتماعات پژوهشكده فرهنگ و معماري جهاد دانشگاهي برگزار شد، افزود: اين تفاهم‌نامه پيشنهادي از مدتي پيش به دفتر وزير صنايع و معادن ارسال شده بود كه خوشبختانه روز گذشته در تماس تلفني وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي و صنايع معادن اجرايي شدن آن اعلام شد.

_x000D_

وي با اشاره به يك رقمي شدن نرخ بيكاري در دولت نهم و دهم، ادامه داد: دولت در مسير توانمندسازي واحدهاي توليدي كوچك و نيمه بزرگ در تلاش است تسهيلات و وام‌هاي مختلفي را به صاحبان مشاغل اعطا كند.

_x000D_

دري افزود: در تعامل با بانك‌هاي عامل، اين وام‌ها از 50 ميليون ريال آغاز و تا سقف مشخصي به متقاضيان واجد شرايط اعطا خواهند شد.

_x000D_

وي با بيان اينكه “دولت در تلاش است اين وام‌ها و تسهيلات مناسب باشد”، يادآور شد: اين تسهيلات كم سود و كم بهره اند و يارانه‌هاي دولتي به عنوان حامي و پشتيبان آن هستند.

_x000D_

معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگر سخنان خود، اين اقدامات را راهكاري براي اشتغال‌زايي در كشور دانست و گفت: تقويت ناوگان چاپ و چاپخانه‌هاي كشور يكي از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه اميدواريم در سايه اين تسهيلات عملي شود.

_x000D_

به گفته دري، ايران بايد بتواند تا زمان تحقق ايران 1404، در زمينه‌هاي مختلف صنعت چاپ قدرتمند شده و سهم خود را در گردش مالي اين صنعت نسبت به ديگر كشورهاي منطقه افزايش دهد.

_x000D_

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *