در رونمایی از کتاب های چاپ مشترک دانشگاه علمی-کاربردی و مرکز نشر دانشگاهی مطرح شد: کتاب های مرکز نشر دانشگاهی محتوای آموزشی دانشگاه جامع علمی-کاربردی را ارتقا می دهد.

Rate this post
               به گزارش روابط عمومی مرکز، این نشست به میزبانی کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تاریخ سه‌شنبه 98/02/10 در سرای اهل قلم (شبستان) برگزار شد. 
رونمایی از دو عنوان از کتابهای چاپ مشترک دانشگاه علمی-کاربردی و مرکز نشر دانشگاهی در سالن مطهری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با حضور دکتر محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی، دکتر حسین ابراهیمآبادی، رئیس مرکز نشر دانشگاهی و دکتر مهدخت بروجردی، معاون دانشگاه جامع علمی-کاربردی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی، در این نشست، امید گفت: در کلاسهای دانشگاه علمی- کاربردی براساس مسائل خود تدریس میشد و منابع هماهنگ نبود. اولین قدمی که باید اصلاح شود، هماهنگ کردن منابع درسی به‌عنوان منابع محوری است.
رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی افزود: قرار نیست یک منبع منحصربه‌فرد ارائه شود ولی برای هر درسی باید یک محوریت از نظر منبع درسی وجود داشته باشد. جای این امر در دانشگاه علمی ـ کاربردی خالی بود و این کار از دو سال پیش شروع شد و به‌دلیل شناخت، سابقه و اعتماد به مرکز نشر دانشگاهی این کار به مرکز سپرده شد و خوشبختانه پاسخ اعتمادمان را گرفتیم و امیدواریم از این پس تمام کتابهای دانشگاه با همین الگو منتشر شود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با قدردانی از مرکز نشر دانشگاهی در تهیه کتابهای درسی تاکید کرد: امیدواریم کتابها هم به شکل کتاب کاغذی و هم دیجیتال تهیه شود و در اختیار دانشجویان قرار گیرد. در همین دو هفته اخیر که کتاب به بازار آمده است، استقبال دانشجویان خوب بوده است.
وی با بیان اینکه تهیه کتاب درسی به صورت مشترک با مرکز نشر دانشگاهی یک تجربه جدید در زمینه آموزش های علمی- کاربردی برای این دانشگاه بوده است، گفت: این تجربه برای مرکز نشر نیز کار جدیدی است و در دانشگاه علمی -کاربردی باعث ارتقای کیفیت محتوای آموزشی خواهد بود. دانشگاه در نیم سال اول سال تحصیلی 97-98 آزمون برگزار کرده است و برای برگزاری آزمون‌های بعدی به منابع بیشتری نیاز دارد که با همکاری مرکز نشر این اقدام صورت می‌گیرد.
در ادامه این نشست، دکتر حسین ابراهیم‌آبادی، رئیس مرکز نشر دانشگاهی با قدردانی از حسن اعتماد دکتر امید به مرکز نشر دانشگاهی برای تهیه منابع درسی دانشگاه علمی- کاربردی گفت: با توجه به شناخت از تحولات آموز‌ش و لزوم توجه به آموزشهای مهارتی تهیه منابع درسی جدید وظیفه مرکز نشر دانشگاهی است. به ویژه تجارب انباشتی در این حوزه کم داریم و کتاب هایی که بتواند مهارت را در فرد افزایش دهد بسیار کم است.
این عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: قبل از انقلاب دانشگاه آزاد در این حوزه کارهایی کرده بود، اما پراکنده بود و بعد از انقلاب هم کاری انجام نشده بود. این اقدام و همکاری با دانشگاه علمی- کاربردی در تهیه منابع درسی در حوزه آموزش‌های مهارتی تلاش اول بود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در تهیه محتوا و فرم این کتاب‌ها نوآوری داشته باشیم و باید درباره تهیه محتوا برای دانشگاه علمی ـ کاربردی با سایر دانشگاه‌ها به یک تمایز برسیم. به‌طوری که در سرفصل‌ها و محتوا از دیگر دانشگاه ها مجزا شویم. این کار نیازمند تمرکز است و اگر این اقدام به درستی انجام شود، آموزش‌های مهارتی جدی‌تر گرفته می‌شود.
در پایان این نشست، دکتر مهدخت بروجردی، درباره محتوای کتاب‌های منتشرشده تاکید کرد: این کتاب‌ها راحت و روان نوشته شده و مطابق با سرفصل‌ها است و برای همه دانشجویان کشور می‌تواند مفید باشد و تنها منحصر به دانشجویان دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی نیست.
وی افزود: کار بسیار دشواری بود و کسی که در مسیر این کار نباشد متوجه دشواری آن نمی‌شود.
بروجردی با اشاره به قیمت کاغذ بر لزوم ارائه محتوا به شکل دیجیتال اشاره و بیان کرد: این محتوا در مرکز نشر دانشگاهی آماده شده است و کتاب‌ها را فعلا به شکل معمول و کاغذی منتشر کردیم. اما می‌خواهیم کتاب‌ها به صورت دیجیتال هم ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *