متن مصاحبه خبرگزاري ايلنا با آقاي دكتر حاجي پور

Rate this post

 

_x000D_

 

_x000D_

بهمن حاجی‌پور(مدیر مسئول مركز نشر دانشگاهی) به خبرنگار ایلنا گفت: 60 عنوان کتاب جدید چاپ و وارد بازار شده تا دراختیار خوانندگان قرار گیرد.

_x000D_

وی ادامه داد: حدود 200 عنوان کتاب تجدید چاپ کردیم که تیراژ آنها به تعداد کافی‌ست. یعنی نیازسنجی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که چه تعداد کتاب‌هایی لازم داریم. باتوجه به اینکه بازار کتاب راکد است؛ نمی‌توانیم بدون برنامه‌ریزی کتاب‌ها را چاپ کنیم.

_x000D_

حاجی‌پور افزود: کتاب‌ها از 10 شهریور از طریق فروشگاه و نمایشگاه مرکزی در خیابان خالد اسلامبولی پخش شده و در اختیار سایر شهرستان‌ها نیز قرار گرفته است.

_x000D_

مدیر مركز نشر دانشگاهی بیان کرد: طبق سنوات قبل قیمت پشت جلد کتاب در نشر دانشگاهی نسبت به سایر ناشران کمتر است و قیمت کتاب‌ها نیز تا 15 درصد شامل تخفیف می‌شود که این تخفیف در سراسر سال ادامه دارد.

_x000D_

حاجی‌پور گفت: این تخیف را مركز نشر دانشگاهی تقبل می‌کند و ارشاد حمایتی در این تخفیف ندارد. حمایت ارشاد گاهی اوقات به صورت بن کتاب به خریداران ارائه می‌شود.

_x000D_

وی ادامه داد: محور کار ما کتاب‌های علوم پایه، مهندسی، حوزه کشاورزی است و در بعضی از موارد کتاب‌های علوم انسانی مرجع نیز در دستور چاپ قرار می‌گیرد.

_x000D_

حاجی‌پور افزود: برای تعداد تیراژ 60 عنوان کتاب، با توجه به اینکه قیمت کاغذ بالاست، اول تقاضا برآورد می‌شود تا کتاب‌ها در انبار خاک نخورد و در این راستا رویکرد ما از چاپ سنتی به چاپ دیجیتال تغییر کرده است.

_x000D_

وی اشاره کرد: چاپ دیجیتال به ما چالاکی می‌دهد. به محض اینکه تقاضا را احساس کنیم کتاب‌ها تجدید چاپ می‌شوند. اوایل فکر می‌کردیم که کیفیت کتاب در چاپ دیجیتال کم می‌شود اما الان می‌بینیم که این اتفاق محسوس نیست و شاید در کتاب‌هایی که عکس‌های رنگی زیادی دارد؛ کمی کیفیت پایین‌تر باشد.

_x000D_

حاجی‌پور ادامه داد: به تازگی برنامه مركز نشر دانشگاهی بر این شده تا مدت زمان چاپ کتاب‌ها به حداقل برسد. برای مثال اگر الان چاپ کتاب یک سال و نیم طول می‌کشد، در آینده این فرایند 9 ماهه به پایان می‌رسد تا کتاب‌های علوم پایه و مهندسی با سرعت بیشتری در اختیار دانشجو قرار گیرند.

_x000D_

وی افزود: هدف و برنامه‌ریزی ما این است که کتاب‌ها در سایر شهرستان‌‌ها نیز در دسترس دانشجویان و علاقه‌مندان باشد و سعی می کنیم که کتاب‌ها را به موقع به کتابفروشی‌ها ارسال کنیم.

_x000D_

حاجی‌پور بیان کرد: سیستم فروش اینترنتی نیز این امکان را فراهم کرده که خریداران در هر کجای ایران می‌توانند کتاب را سفارش دهند تا از طریق پست برایشان ارسال کنیم.

_x000D_

 

_x000D_

منبع‌:‌ سرويس فرهنگي و هنري ايلنا (خبرگزاري كار ايران)

_x000D_

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *