یازدهمین نمایشگاه کتاب دستاوردهای علمی و پژوهشی وزارت علوم با حضور 70 ناشر دانشگاهی در مصلی تهران آغاز به کار کرد

Rate this post

 

_x000D_

نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي پژوهشي و فناوري كشور، چهارم دي ماه با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري و وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مصلاي امام خميني (ره) گشايش يافت.

_x000D_

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی متولي امر برگزاری نمایشگاه كتاب، اين نمايشگاه با حضور و سخنراني دكتر كامران دانشجو، وزير علوم، تحقيقات و فناوري و سردار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و دكتر محمد مهدي‌نژاد نوري،‌ معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم افتتاح شد.

_x000D_

دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری که در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری سخن می‌گفت با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: اولین و مهمترین هدف، ایجاد زمینه‌ تبادل اطلاعات‌،‌ آشنایی نزدیک و حس همکاری بیشتر تمامی ذی‌نفعان می‌باشد.

_x000D_

وی، تقویت تولید و عرضه و بهره‌برداری از علم و فناوری را که لازمه چرخه تبدیل علم به ثروت است، هدف دیگر این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه پژوهش و نوآوری در جامعه از جمله دیگر اهداف این نمایشگاه است که امروز شاهد رشد و ارتقای منزلت علم، عالم و پژوهش هستیم که امیدواریم در برنامه‌ی پنجم توسعه با توجه به زمینه‌های به وجود آ‌مده شاهد تحولی عظیم در این زمینه باشیم.

_x000D_

مهدی‌نژاد افزود: از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در اقشار مختلف جامعه است زیرا در پس دستاوردهایی که اکنون شاهد آنها هستیم جوانان هستند که سرمایه‌ای اساسی برای نظام در دستیابی به قله‌های علم و فناوری می‌باشد.

_x000D_

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه‌ها، ‌مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، دستگاه‌های اجرایی، انجمن‌های علمی، نشریات و ناشران علمی، ‌قطب‌های علمی و تامین‌کنندگان تجهیزات آ‌زمایشگاهی از جمله شرکت کنندگان این نمایشگاه می‌باشند.

_x000D_

در حاشیه این نمایشگاه هم نشست‌های علمی مختلفی توسط انجمن‌های علمی برگزار می‌شود.

_x000D_

این نمایشگاه با شعار جهاد علمی، راه‌های میانبر، نوآوری و خلق جدید، تبدیل علم به ثروت و ایده تا پدیده به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری برپا شده است.

_x000D_

در سالن شبستان مصلی، نمایشگاه کتابهای تخصصی دانشگاهی، از 70 ناشر دانشگاهی که 40 ناشر عضو شبکه عرضه فراگیر کتابهای دانشگاهی (شعف) می‌باشند در یک غرفه واحد حضور دارند.

_x000D_

بیش از 2500 عنوان كتاب در این نمايشگاه  از ناشران بزرگ دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاهی پیام نور، صنعتي اميركبير، شهيد بهشتي، صنعتي اصفهان، علم و صنعت و فردوسي مشهد و دیگر ناشران دانشگاهی عرضه شده است.

_x000D_

مراسم افتتاح نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي پژوهشي و فناوري كشور صبح شنبه، چهارم دي ماه، در مصلی  امام خميني (ره) آغاز شده است و تا نهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

_x000D_

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *