پنج شنبه 30 شهريور 1396 - 1 محرم 1439 - 2017 سپتامبر 21
Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 82532
تاریخ انتشار : 22 تیر 1390 0:0
تعداد مشاهدات : 852

یگانه منجی عالم بشریت

     
     
     

 

جمعه یعنى یک غزل دلواپسى *** جمعه یعنى گریه هاى بى کسى

جمعه یعنى روح سبز انتظار *** جمعه یعنى لحظه هاى بى قرار

بى قرار بى قراریهاى آب *** جمعه یعنى انتظار آفتاب

جمعه یعنى ندبه اى در هجر دوست *** جمعه خود ندبه گر دیدار اوست

جمعه یعنى لاله ها دلخون شوند *** از غم او بیدها مجنون شوند

جمعه یعنى یک کویر بى قرار *** از عطش سرخ و دلش در انتظار

انتظار قطره اى باران عشق *** تا فرو شوید غم هجران عشق

جمعه یعنى بغض بى رنگ غزل*** هق هق بارانى چنگ غزل

زخمه اى از جنس غم بر تار دل *** تا فرو شوید غم هجران دل

جمعه یعنى روح سبز انتظار *** جمعه یعنى لحظه هاى بى قرار

بى قرار بى قراریهاى آب ** *جمعه یعنى انتظار آفتاب

لحظه لحظه بوى ظهور مى آید *** عطر ناب گل حضور مى آید

سبز مردى از قبیله عشق *** ساده و سبز و صبور مى آید


حضرت حجّه بن الحسن ( عجّل ا... تعالي فرجه شريف ) در پگاه روز جمعه 15 شعبان المعظّم 255 هجري، در سامراء به گونه اي که هرگز احدي از دشمنان آگاه نشود ، در خاندان عصمت و طهارت و در دودمان امامت ديده به جهان گشودند. ايشان همچون پدران بزرگوارشان پاک و پاکيزه و نظيف به دنيا آمدند و آنگاه با هفت عضو به سجده افتادند و خداي را سجده نمودند.

      حضرت حکيمه خاتون - عمه امام (عليه السّلام) - نوزاد را بغل کردند و به پيشگاه پدر تقديم نمودند. حضرت حکيمه خاتون مشاهده نمودند که با خطي از نور روي بازوي مبارک نوزاد نوشته شده « جاءَ الحقُّ و زَهَقَ الباطِلُ » که با انقلاب جهاني اين مُنجي کاخ هاي ظلم و استبداد ويران و حکومت واحد جهاني براساس عدالت و آزادي بنيان نهاده خواهد شد و بسيار طبيعي بود که در ادامه نور روي بازوي گرامي اش چنين نوشته بود : « وَ تَمَّت کلِمَه رَبِّکَ صِدقاً و عَدلاً » که وعده هاي الهي با تولّد ايشان تحقق يافته و نويدهاي انبياء به دست آن حضرت انجام خواهد پذيرفت.

        در ميان احاديث و سخنان پيامبر گرامي اسلام (صلّي ا... عليه و آله و سلّم) و ائمّه معصومين (عليهم السّلام) نشانه هاي پيش از ظهور حضرت حجّه (عجّل ا... تعالي فرجه شريف) و وقايع و نشانه هاي پس از ظهور ايشان بسيار بيان گرديده است.

        نشانه ها يکي پس از ديگري ظاهر مي شود ؛ برخي از آنها در زمان ما تحقق يافته و برخي ديگر در زمان نياکان ما محقق شده است. برخي از اين نشانه ها قطعي و ترديد ناپذير است و برخي ديگر مشروط. برخي از آنها عام است و برخي ديگر خاص. برخي از آنها به تفصيل بيان شده و برخي ديگر به اجمال. اين نشانه ها را همگان مي بينند، ولي؛ اين ويژگيها را همگان تشخيص نمي دهند و احياناً برخي از آنها به يک شرطي متوقف است که اگر تأخيري در آن شرط روي دهد، آن نيز تا روزي که خدا بخواهد به تأخير مي افتد.

        روايات و احاديثي که به بيان اين نشانه ها پرداخته، گاهي جزئيات آن رويداد را به تفصيل بيان کرده و چيزي از ويژگيهاي آن را ناگفته نگذاشته و هنگامي هم، با زبان رمز و اشاره سخن گفته که چيزي از آن براي ما مفهوم نيست؛ چرا که بايد در حد اجمال و اعجاز بماند تا روزي که آن نشانه تحقق يابد و معناي آن حديث روشن گردد.

تسلسل اين رخدادها همانند تسلسل طلوع خورشيد پس از غروب آن است تا سرانجام نشانه هاي بزرگي که در آستانه ظهور تحقق يافتني است انجام پذيرد. به هنگام وقوع آن حوادث، ديگر براي احدي جاي شک و ترديد باقي نمي ماند و هر آدم منصفي يقين پيدا مي کند که در  لحظه وقوع  آخرين نشانه، حضرت بقيه ا... (عجّل ا... تعالي فرجه شريف) ظهور مي فرمايند.

        نشانه هايي که در آستانه ظهور تحقق خواهد يافت، پنج نشانه است که به آنها علايم حتمي مي گويند، زيرا؛ در مورد آنها احتمال « بَداء (1)» نيست و آنها به طور جزم و يقين واقع شدني است.

        اين نشانه ها از زبان اميرمؤمنان، امام باقر و امام صادق (عليهم السّلام) اين چنين نقل شده است:

حضرت علي ( عليه السّلام ) فرموده اند : «از نشانه هايي که بدون ترديد و به طور حتم پيش از قائم (عجّل ا... تعالي فرجه شريف) واقع خواهد شد: 1. خروج سُفياني 2. خسف سرزمين بيداء 3. قتل نفس زکيّه 4. نداي آسماني 5. خروج يماني است.»

امام باقر (عليه السّلام) نيز فرموده اند : « نداي آسماني حتمي است، خروج سُفياني قطعي است، قتل نفس زکيّه حتمي است، کف دستي که در آسمان ظاهر خواهد شد حتمي است. »

        همچنين؛ امام صادق (عليه السّلام) فرموده اند: « پنج نشانه پيش از ظهور قائم ( عجّل ا... تعالي فرجه شريف ) هست: نداي آسماني، خروج يماني، خسف سرزمين بيداء، خروج سُفياني و قتل نفس زکيّه»

اينها پنج نشانه است که همه خيرها و برکتها را نويد مي دهد و در فاصله اي کوتاه و ظرف مدت چند ماه پشت سر هم واقع مي شود و براي احدي جاي شک و ترديد باقي نمي ماند، زيرا؛ فرج بزرگ و شکوهمندي را به دنبال دارد.

        امّا؛  ديگرِ  نشانه ها،  بلافاصله و در زماني نزديک واقع نمي شوند؛ حتّي، برخي از آنها در يک قرن هم اتفاق نمي افتند؛ بلکه در ضمن قرنهاي متمادي واقع مي شوند و به صورت دلايل روشني بر حقّانيّت اين خبرها ، يکي پس از ديگري تحقق مي پذيرند و از مجموع آنها نزديک شدن زمان ظهور قطعي مي شود، ولي؛ نه به آن صورتي که سال و ماه و روز آن مشخص شود.

امام صادق (عليه السّلام) در اين رابطه مي فرمايند: «خداي تبارک و تعالي براي شتاب بندگانش شتاب نمي کند، از جاي کندن يک کوه آسان تر است از ساقط کردن حکومتي که وقت سقوط آن نرسيده است.»

        ظهور حضرت بقيه ا... (عجّل ا... تعالي فرجه شريف) از طلوع خورشيد روشن تر خواهد بود، بانگ دعوت او از هر روزنه اي چون تابش نور وارد خواهد شد و به اعماق دل هر انساني راه خواهد يافت. هر انساني بدون اينکه نيازي به مبلّغ و مفسر داشته باشد، از اعماق دل خود يقين پيدا خواهد کرد که اين ندا، نداي روح بخش منجي انسانها، موعود توده ها، هدايتگر امتها، نابودکننده ستمها و گستراننده عدالتها، حضرت ولي عصر (عليه السّلام) مي باشد.

 


(1). بَداء: آن علمي است که فقط در نزد پروردگار است و در خزانه غيبش محفوظ مي باشد؛ به نحوي که حتي پيامبران و فرشتگان هم از آن مطلع نيستند، لذا؛ وقتي خداوندِ عالم مشيّتش را بنابر مصالحي تغيير مي دهد، يعني؛

 

بَداء انجام شده است. به نص آيه 39 سوره رعد: « خداوند هرچه را بخواهد محو و هرچه را بخواهد اثبات مي کند و اصل کتاب [مشيّت] نزد اوست.»

پس اقرار به اينکه خدا هرچه را خواهد مقدم مي دارد و هرچه را بخواهد به تأخير مي اندازد و يا ثبت مي کند معني بَداء است و در اهميت بَداء همين بس که در رديف خداپرستي و توحيد ذکر شده است.

امام صادق (عليه السّلام) فرموده اند: « همانا خدا را دو علم است؛ 1. علم نهفته و در خزانه که جزء او کسي نداند و بَداء از اين علم مي باشد. 2. علمي که به ملائکه و رسولان و پيغمبرانش تعليم داده و از آنها به ما رسيده است. »  ( براي اطلاعات بيشتر به کتاب اصول کافي مبحث توحيد / باب بَداء مراجعه فرماييد. )

 

ميلاد با سعادت يگانه منجي عالم بشريت حضرت بقيه ا... الاعظم امام زمان (عجّل ا... تعالي فرجه شريف) را تبريک و تهنيت عرض مي نماييم.

 



جستجو در فروشگاه :
نظرسنجـــی
از اطلاعات کدام بخش سایت بیشتر استفاده می‌کنید؟
از اطلاعات کدام بخش سایت بیشتر استفاده می‌کنید؟



مراکز فروش
تهران ، خیابان دکتر بهشتی ، خیابان خالد اسلامبولی(وزرا) ،نبش کوجه دهم، شماره 50
021-88725954
تهران ، خیابان انقلاب، چهارراه وصال شیرازی،روبروی سینما سپیده، پاساژ خبیری
021-66404011
 
e@ecommerce@iup.ir