سه شنبه 30 آبان 1396 - 3 ربيع الاول 1439 - 2017 نوامبر 21
Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 82629
تاریخ انتشار : 28 فروردین 1391 0:0
تعداد مشاهدات : 1663

کتاب «روشهای طراحی» منتشر شد

 

 

 

 

روشهای طراحی

جان کریستوفر جونز

ترجمۀ فرشید سرمست

1390، 404 ص، وزیری-شمیز

شابک: 4-1409-01-964-978

9100 تومان

 در حالی که هدف روشهای قدیمی ایجاد تغییرات و پیشرفتهای جزئی بود، به نظر می‌رسد که روشهای جدید وضعیتی کامل، هم بیرون از قلمرو تخصص قدیمی و هم درون تخصص شخصی یا  «دنیای درونی» افراد، را هدف قرار داده باشند. این کتاب از نخستین تلاشها برای درک و تشریح روشهای جدید طراحی است که در پاسخ به نارضایتی جهانی از روشهای قدیمی نوشته شده است.

    کتاب روشهای طراحی در سال 1970 توسط یکی از بنیانگذاران جنبش طراحی، جان کریستوفر جونز، نوشته شده و اثری ارزشمند است که به زبانهای ژاپنی، رومانیایی، لهستانی، روسی، و اسپانیایی ترجمه شده است. این کتاب نخست روشهای سنتی مانند طراحی از راه ترسیم را بررسی می‌کند، سپس 35 روش جدید را در اختیار قرار می‌دهد که برای کمک به طراحان و برنامه‌ریزان ایجاد شده‌اند. به‌طور کلی، کتاب بر ترکیب مهارتهای خلاقانه و منطقی تأکید می‌کند و خوانندگان را از یک زمینۀ تخصصی محدود دور، به سوی دستیابی به دیدی وسیع‌تر در خصوص طراحی هدایت می‌کند. تشریح روشهای جدید در آن به‌گونه‌ای است که یافتن روش مناسب برای یک وضعیت خاص را برای طراحان و برنامه‌ریزان آسان‌تر می‌کند.

    این کتاب، با توجه به ویژگیهایش، برای مهندسان، معماران، برنامه‌ریزان، معماران منظر، و همچنین طراحان داخلی، گرافیک، محصول، و صنعتی، طراحان نرم‌افزار و بسیاری دیگر قابل استفاده خواهد بود. این کتاب استثنایی برای آموزش مطالعات فرهنگی، فنّ‌آوری، و هرگونه پروژۀ خلاقی نیز مناسب است.

    این کتاب به دو قسمت با عنوانهای توسعۀ فرایند طراحی و روشهای طراحی در عمل تقسیم شده است. قسمت 1 شامل فصلهای طراحی چیست؟؛ روشهای سنتی؛ نیاز به روشهای جدید؛ بازنگری روشهای جدید؛ فرایند طراحی تجزیه‌شده؛ و انتخاب راهبردها و روشها است. قسمت 2 شامل بخشهای راهبردهای پیش‌ساخته (همگرایی)؛ کنترل راهبرد؛ روشهای بررسی موارد طراحی (واگرایی)؛ روشهای جستجو برای ایده‌ها (واگرایی و تغییر شکل)؛ روشهای بررسی ساختار مسئله (تغییر شکل)؛ و روشهای ارزیابی (همگرایی) است. پیشگفتار ابتدای کتاب، و مراجع و نمایۀ موضوعی پایان کتاب به غنای آن می‌افزاید.

 

 

 


جستجو در فروشگاه :
نظرسنجـــی
از اطلاعات کدام بخش سایت بیشتر استفاده می‌کنید؟
از اطلاعات کدام بخش سایت بیشتر استفاده می‌کنید؟



مراکز فروش
تهران ، خیابان دکتر بهشتی ، خیابان خالد اسلامبولی(وزرا) ،نبش کوجه دهم، شماره 50
021-88725954
تهران ، خیابان انقلاب، چهارراه وصال شیرازی،روبروی سینما سپیده، پاساژ خبیری
021-66404011
 
e@ecommerce@iup.ir