معرفی دوره ها


دورۀ تدوین طرح پیشنهادی (پروپوزال­‌نویسی)
دورۀ تدوین رساله و گزارش­‌نویسی
دورۀ آموزش شیوه‌­های پژوهش (روش تحقیق)
دورۀ مقاله­‌نویسی
دورۀ شیوه‌­های استناد
دورۀ درست‌نویسی
دورۀ راهبردهای جستجوی اطلاعات
دورۀ فن ترجمه
دورۀ شیوۀ ارائۀ مطالب



شما در شرف فارغ التحصیلی هستید و پس از گذراندن دوران تحصیل هم اکنون زمان دارید که انرژی های بالقوه خود را بالفعل کنید و بهتر بیاندیشید و احتمالا کسب و کاری راه بیاندازید.
اگر ایده خوبی دارید و کار جدیدی را برای خود تجسم کرده اید و ایمان دارید که فکر شما در مرحله عمل موفق خواهد بود و برای پیاده سازی این فکر، همراه و یا سرمایه گذار می خواهید، آماده ایم تا پس از بررسی و تایید فکر شما، آن را پشتیبانی کنیم.

ادامه مطلب

طرح آمال، صبح روز سه شنبه 25 بهمن 1390 در سالن همایشهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور حسین نادری منش، معاون آموزشی وزارت علوم و محمدمهدی طهرانچی، رئیس مرکز نشر دانشگاهی و اعضای هیئت مدیره شرکت همراهان آتیه پاسارگاد و جمعی از استادان دانشگاه ها و مدیران سازمانها و با حضور خبرنگاران رونمایی شد.



ادامه مطلب


طرح جامع آموزش الکترونیکی رساله‌­نویسی (طرح آمال)

رساله و پايان‌نامه مظهر توان علمي و اخلاق دانشجویی است. رساله‌نویسی اولين نمود قدرت تحقيقاتي و استنباطي دانشجو در فرايند تحصيلات است. به عبارتی ديگر، دانشجو با گذر از مرحلۀ‌ جمع‌آوري اطلاعات (Data Gathering) و ورود به مرحلۀ اطلاعات‌يابي (Data Finding) این توانایی را يافته تا دانسته‌هاي فراهم‌آمده در طول ايام تحصيل را در فضايی واقعي به بوته‌ آزمون بگذارد.

بخشی از مأموریت مركز نشر دانشگاهي عبارت است از  گسترش زبان فارسی به عنوان زبان علم در تولید و انتشار دانش تخصصی مربوط با حفظ بالاترين استانداردها و تكيه بر مديريت راهبردي و نظام ملي نوآوري. مرکز نشر دانشگاهی، با توجه به اهمیت تولید صحیح متون علمی، تلاش کرده است تا هم‌راستا با دیگر نهادهای علمی کشور، علاوه بر تولید متون علمی، با ارائۀ خط مشي­هاي جهت‌دهنده و شناسایی نیازهای آموزشی موجود در این حوزه به تهیه و ارائۀ دوره‌های آموزشی اقدام کند.


مرکز نشر دانشگاهی در سال 1389 در این راستا برای ارتقای سطح علمي و مهارت دانشجویان و پژوهشگران، اولین دورۀ آموزش الكترونيكي خود را با محوریت «رساله‌نویسی» و با نام اختصاری «آمال» طراحی کرده است. این بستۀ آموزشی شامل 9 دورۀ علمی-کاربردی با عناوین زیر است: «تدوین طرح پیشنهادی (پروپوزال‌نویسی)»، «تدوین رساله و گزارش­‌نویسی»، «آموزش شیوه‌های پژوهش (روش تحقیق)»، «مقاله‌نویسی»، «شیوه‌های استناد»، «درست‌نویسی»، «راهبردهای جستجوی اطلاعات»، «فن ترجمه»، «شیوۀ­ ارائۀ مطالب».

 


مخاطبان اصلی طرح آمال

مخاطبان اصلی طرح آمال عبارت‌اند از: دانشجویان به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران، نویسندگان و اساتید علاقه‌مند، کارکنان مراکز تحقیق و توسعه، وزارتخانه‌ها، سازمانها، و نهادهای دولتی و خصوصی.

مرکز نشر دانشگاهی با اتکا به شناخت و تجارب فراوان در تامین منابع علمی موردنیاز جامعه‌ی علمی کشور، با هدف مقابله با معضل واگذاری تهیه پایان‌نامه به غیر و نیز ایرادهای ساختاری موجود در اغلب پایان‌نامه‌های دانشگاهی کشور، اقدام به طراحی و تولید محتوای دوره‌های آموزش مجازی رساله‌نویسی نموده است. این دوره‌‌ها با رویکرد توانمندسازی دانشجویان و محققین کشور در حوزه‌های مورد نیاز در تدوین و تولید اسناد علمی فاخر و هم‌سطح با استانداردهای جهانی طراحی شده‌اند. ارائه‌ی آموزشهای تخصصی رساله‌نویسی به بستر اینترنت، امکان بهره‌مندی از آنها را برای طیف وسیعی از مخاطبان فارسی‌زبان در داخل و خارج از کشور فراهم می‌آورد و محدودیت زمانی و مکانی آموزش را در جهت تحقق عدالت آموزشی و هدف والای آموزش برای همه، از پیش رو بر می‌دارد.

مهمترین مزیت بسته آموزش مجازی رساله (پایان نامه) نویسی در ترکیب هیات علمی آن نهفته است. کلیه اساتید تالیف کننده بسته آموزش مجازی رساله (پایان نامه) نویسی (دکتر ملانظر، دکتر طبیبی، دکتر رسولی، دکتر قهرمانی، دکتر سلطانی نژاد، دکتر طهرانچی، دکتر سالاریان، دکتر نظری منش، مهندس گواهی، مهندس عباسپور) از اساتید راهنمای مطرح و دارای تالیفات معتبر و پرتیراژ در حوزه های تخصصی خود هستند. بعلاوه در تدوین محتوای علمی این بسته آموزشی مراجع علمی معتبر موجود در کتب دانشگاهی کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته اند.