رونمایی از آخرین یادگار پروفسور شاپور شهبازی «تاریخ ساسانیان»

Rate this post

  

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

 

_x000D_

نخستين همايش مطالعات تاريخ ايران به مناسبت يادروز پروفسور عليرضا شاپور شهبازي، پنج‌شنبه 22 تيرماه در سازمان اسناد و كتابخانه ملی فارس برگزار می‌شود.

_x000D_

 همایش مطالعات تاریخ ایران در 3 بخش؛ نشست علمی با سخنرانی دکتر محمدتقی ایمان‌پور استاد دانشگاه فردوسي مشهد، دکتر چگینی باستان‌شناس و دکتر عسگری استاد دانشگاه شيراز؛ رونمایی از کتاب تاریخ ساسانیان و حضور در آرامگاه ایشان در حافظیه برگزار می‌شود.

_x000D_

 دکتر شاپور شهبازی، باستان‌شناس و مورخ متولد شیراز، مطالعات خود را در زمينۀ باستان‌شناسی و تاريخ ايران ‌باستان انجام داد و توانست آثار ارزنده‌ای در اين زمينه از خود به جای بگذارد.

_x000D_

« تاریخ ساسانیان» آخرین اثر زنده‌یاد علیرضا شاپور شهبازی است که سال گذشته توسط مرکز نشر دانشگاهی به چاپ رسید. این کتاب که نتیجۀ کوشش هفت‌ساله شاپور شهبازی است به روشن‌ترشدن دورۀ تاریخی ساسانیان می‌پردازد. وی آن‌گونه که خود در مقدمه کتاب تاریخ ساسانیان توضیح داده، این اثر را به دو منظور نگاشته است؛ نخست شناساندن تاریخ گرانبهای طبری و دوم روشن‌ترکردن دورۀ تاریخی ساسانیان با یاری جستن از منابع تاریخی و پژوهش‌های مورخان جدید.

_x000D_

 کتاب تاریخ ساسانیان؛ ترجمه بخش ساسانیان از کتاب تاریخ طبری و مقایسۀ آن با تاریخ بلعمی با ترجمه، تحقیق و تعلیقات علیرضا شاپور شهبازی شایسته تقدیر بیست و نهمین دوره جایزۀ کتاب سال ایران در سال 1390 شده است.

_x000D_

 

_x000D_

 

_x000D_

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *