مدیریت مالی مسئولیت وصول وجوه اعتبارات و پرداخت هزینه‌های مرکز و تنظیم اسناد و واریز آنها،نظارت بر تهیه و تنظیم لیست‌های حقوق و مزایای کارکنان و انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق را بر عهده دارد.

–    اجرای قوانین و مقررات مالی و معاملاتی و مراقبت در اجرای تصویب‌نامه ها و آیین‌نامه‌ها
–    نظارت بر هزینه‌ها به منظور انطباق آنها با مقررات مالی و معاملاتی در قالب اعتبارات مصوب
–    کنترل هزینه‌ها و پیشنهاد به موقع برای اصلاح
–    تنظیم حساب درآمدها و هزینه‌ها
–    تنظیم و نگهداری دفاتر اموال مرکز و نظارت بر حسن انجام مربوط به جمعداری اموال
–    تهیه گزارش‌های مالی ماهانه و سالانه و عملکرد هزینه‌ها
–    تعهد و تأمین اعتبار هزینه‌ها در قالب بودجه مصوب
–    رسیدگی به پیشنهاد هزینه‌ها در قالب قوانین موضوعه
–    صدور درخواست وجه در قالب اعتبارات مصوب
–    رسیدگی به حساب‌های بانکی مرکز
–    نظارت بر تنظیم دفاتر مربوط به ثبت ارقام دریافت‌ها و پرداخت‌ها