مدیریت مالی مسئولیت وصول وجوه اعتبارات و پرداخت هزینههای مرکز و تنظیم اسناد و واریز آنها،نظارت بر تهیه و تنظیم لیستهای حقوق و مزایای کارکنان و انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق را بر عهده دارد.
– اجرای قوانین و مقررات مالی و معاملاتی و مراقبت در اجرای تصویبنامه ها و آییننامهها
– نظارت بر هزینهها به منظور انطباق آنها با مقررات مالی و معاملاتی در قالب اعتبارات مصوب
– کنترل هزینهها و پیشنهاد به موقع برای اصلاح
– تنظیم حساب درآمدها و هزینهها
– تنظیم و نگهداری دفاتر اموال مرکز و نظارت بر حسن انجام مربوط به جمعداری اموال
– تهیه گزارشهای مالی ماهانه و سالانه و عملکرد هزینهها
– تعهد و تأمین اعتبار هزینهها در قالب بودجه مصوب
– رسیدگی به پیشنهاد هزینهها در قالب قوانین موضوعه
– صدور درخواست وجه در قالب اعتبارات مصوب
– رسیدگی به حسابهای بانکی مرکز
– نظارت بر تنظیم دفاتر مربوط به ثبت ارقام دریافتها و پرداختها