امور اداری و پشتیبانی مسئولیت نظارت بر حسن انجام فعالیت‌های واحدهای تابعه، مراقبت در اجرای مقررات انضباطی، مطالعه و بررسی رسته‌های شغلی، پیش‌بینی ترفیع و تغییر گروه، همکاری با واحد حراست در زمینه حفاظت از ساختمان‌ها، اموال و تأسیسات و همچنین انجام سایر امور محوله را از طرف مقام مافوق بر عهده دارد.

–    اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌های مرکز
–    مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه‌بندی مشاغل
–    تهیه و تنظیم آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری
–    مصوبات مرکز و ابلاغ آن به کلیه واحدها
–    ایجاد و نگهداری بانک اطلاعاتی پرسنلی و سوابق خدمتی
–    همکاری در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز
–    انجام امور اداری و استخدامی اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی
–    ایجاد و تدارکات و تأمین وسایل و تجهیزات مورد نیاز واحدهای مختلف
–    بررسی و ارزیابی چاپخانه‌ها جهت واگذاری امور چاپ کتاب و نشریات
–    تأمین و خرید کاغذ با کیفیت مطلوب در چارچوب ضوابط مالی
–    تهیه طرح‌های مربوط به رفاه عمومی کارکنان و رسیدگی به امور رفاهی و بازنشستگی کارکنان
–    نظارت بر حسن اجرای کامل قوانین و مقررات مربوط به امور انبارهای مرکز
–    ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها به واحدهای مربوط و نظارت بر اجرای آن