امور اداری و پشتیبانی مسئولیت نظارت بر حسن انجام فعالیتهای واحدهای تابعه، مراقبت در اجرای مقررات انضباطی، مطالعه و بررسی رستههای شغلی، پیشبینی ترفیع و تغییر گروه، همکاری با واحد حراست در زمینه حفاظت از ساختمانها، اموال و تأسیسات و همچنین انجام سایر امور محوله را از طرف مقام مافوق بر عهده دارد.
– اجرای سیاستها و خط مشیهای مرکز
– مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقهبندی مشاغل
– تهیه و تنظیم آییننامهها و بخشنامهها و دستورالعملهای اداری
– مصوبات مرکز و ابلاغ آن به کلیه واحدها
– ایجاد و نگهداری بانک اطلاعاتی پرسنلی و سوابق خدمتی
– همکاری در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز
– انجام امور اداری و استخدامی اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی
– ایجاد و تدارکات و تأمین وسایل و تجهیزات مورد نیاز واحدهای مختلف
– بررسی و ارزیابی چاپخانهها جهت واگذاری امور چاپ کتاب و نشریات
– تأمین و خرید کاغذ با کیفیت مطلوب در چارچوب ضوابط مالی
– تهیه طرحهای مربوط به رفاه عمومی کارکنان و رسیدگی به امور رفاهی و بازنشستگی کارکنان
– نظارت بر حسن اجرای کامل قوانین و مقررات مربوط به امور انبارهای مرکز
– ابلاغ بخشنامهها و دستورالعملها به واحدهای مربوط و نظارت بر اجرای آن