مدیریت بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش مسؤلیت سازماندهی فعالیت‌های بازاریابی و نیروهای انسانی و آموزش لازم برای آنها، ایجاد هماهنگی بین مقدار،زمان و خصوصیات تقاضا، توسعه سیستم‌های وفاداری مشتریان و همچنین هماهنگی و همکاری با مدیریت تأمین و تولید آثار در جهت افزایش کیفیت محصولات را بر عهده دارد.

–    جمع آوری و بررسی اطلاعات به منظور تشخیص وضعیت بازار و تعیین نیاز مصرف‌کنندگان
–    شناسایی نیازهای مؤسسات در زمینه منابع اطلاعاتی
–    تهیه، اجرا و کنترل برنامه‌های بازاریابی
–    بررسی نظریات مصرف‌کنندگان
–    ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف
–    ایجاد تقاضا برای محصول
–    شناسایی و تجزیه و تحلیل فرصت‌های بازار
–    کنترل و نظارت بر نحوه انجام فروش
–    دریافت و بررسی آمار و اطلاعات فروش و بررسی علل نوسانات صعودی و نزولی
–    شناسایی رقبا در بازارهای داخل و خارج
–    بازاریابی، تبلیغات، معرفی سازمان در بازار
–    ارائه سفارشات و زمان درخواست شده از سوی مشتری به مدیریت تأمین و تولید آثار
–    توسعه سیستم‌های وفاداری مشتریان