مدیریت بازاریابی و فروش
مدیریت بازاریابی و فروش مسؤلیت سازماندهی فعالیتهای بازاریابی و نیروهای انسانی و آموزش لازم برای آنها، ایجاد هماهنگی بین مقدار،زمان و خصوصیات تقاضا، توسعه سیستمهای وفاداری مشتریان و همچنین هماهنگی و همکاری با مدیریت تأمین و تولید آثار در جهت افزایش کیفیت محصولات را بر عهده دارد.
– جمع آوری و بررسی اطلاعات به منظور تشخیص وضعیت بازار و تعیین نیاز مصرفکنندگان
– شناسایی نیازهای مؤسسات در زمینه منابع اطلاعاتی
– تهیه، اجرا و کنترل برنامههای بازاریابی
– بررسی نظریات مصرفکنندگان
– ارائه خدمات مشاورهای در زمینههای مختلف
– ایجاد تقاضا برای محصول
– شناسایی و تجزیه و تحلیل فرصتهای بازار
– کنترل و نظارت بر نحوه انجام فروش
– دریافت و بررسی آمار و اطلاعات فروش و بررسی علل نوسانات صعودی و نزولی
– شناسایی رقبا در بازارهای داخل و خارج
– بازاریابی، تبلیغات، معرفی سازمان در بازار
– ارائه سفارشات و زمان درخواست شده از سوی مشتری به مدیریت تأمین و تولید آثار
– توسعه سیستمهای وفاداری مشتریان