معرفی مدیریت بازاریابی و فروش

مدیر بازاریابی و فروش: جناب آقای بهادر مهین‌ترابی

 

ـ جمع‌آوری و بررسی اطلاعات به منظور تشخیص وضعیت بازار و تعیین نیاز مصرف‌کنندگان؛

ـ شناسایی نیازهای مؤسسات در زمینه منابع اطلاعاتی به زبان فارسی و زبان‌های دیگر؛

ـ تهیه، اجرا و کنترل برنامه‌های بازاریابی؛

ـ سازماندهی فعالیت‌های بازاریابی و نیروهای انسانی و آموزش لازم برای آن؛

ـ بررسی نظریات مصرف‌کنندگان در ارتباط با محصولات و خدمات ارائه شده؛

ـ ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف چاپ و نشر منابع اطلاعاتی؛

ـ ایجاد تقاضا برای محصول؛

ـ ایجاد هماهنگی بین مقدار، زمان و خصوصیات تقاضا؛

ـ شناسایی و تجزیه و تحلیل فرصت‌های بازار؛

ـ کنترل و نظارت بر نحوه انجام فروش در چارچوب مقررات و آیین نامه‌های مرکز؛

ـ دریافت و بررسی آمار و اطلاعات میزان فروش و بررسی علل نوسانات صعودی و نزولی آن و انجام اقدامات مقتضی؛

ـ هماهنگی با واحد برنامه‌ریزی به منظور اطلاع از توان موجود و ظرفیت خالی مرکز جهت توسعه فعالیت‌های بازاریابی، تحویل به موقع سفارشات، تدوین برنامه کلان تولید سالیانه؛

ـ انتقال اطلاعات قراردادهای عقد شده و سفارشات به واحدهای مرتبط؛

ـ شرکت در جلسات مدیران و شنیدن و دریافت گزارش‌ها و پاسخگویی به پرسش‌ها در رابطه با امور بازرگانی؛

ـ هماهنگی و همکاری با مدیریت پژوهش و آموزش نشر در جهت افزایش کیفیت محصولات، تطابق سفارشات و محصولات مربوطه با نیازها، نظرات و الزامات؛

ـ شناسایی رقبا در بازارهای داخل و خارج کشور و بازاریابی متناسب جهت محصولات جدید؛

ـ بازاریابی، تبلیغات، معرفی سازمان در بازار و تبلیغات توانمندی‌های سازمان برای عرضه بیشتر محصولات؛

ـ ارائه سفارشات و زمان درخواست شده از سوی مشتری به مدیریت تأمین و تولید آثار و پیگیری ارسال سفارشات در زمان‌های درخواستی؛

ـ ارائه گزارش‌های لازم به مقام مافوق در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر؛

ـ توسعه سیستم‌های وفاداری مشتریان؛

ـ انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.