معرفی مدیریت بازاریابی و فروش
مدیر بازاریابی و فروش: جناب آقای بهادر مهینترابی
ـ جمعآوری و بررسی اطلاعات به منظور تشخیص وضعیت بازار و تعیین نیاز مصرفکنندگان؛
ـ شناسایی نیازهای مؤسسات در زمینه منابع اطلاعاتی به زبان فارسی و زبانهای دیگر؛
ـ تهیه، اجرا و کنترل برنامههای بازاریابی؛
ـ سازماندهی فعالیتهای بازاریابی و نیروهای انسانی و آموزش لازم برای آن؛
ـ بررسی نظریات مصرفکنندگان در ارتباط با محصولات و خدمات ارائه شده؛
ـ ارائه خدمات مشاورهای در زمینههای مختلف چاپ و نشر منابع اطلاعاتی؛
ـ ایجاد تقاضا برای محصول؛
ـ ایجاد هماهنگی بین مقدار، زمان و خصوصیات تقاضا؛
ـ شناسایی و تجزیه و تحلیل فرصتهای بازار؛
ـ کنترل و نظارت بر نحوه انجام فروش در چارچوب مقررات و آیین نامههای مرکز؛
ـ دریافت و بررسی آمار و اطلاعات میزان فروش و بررسی علل نوسانات صعودی و نزولی آن و انجام اقدامات مقتضی؛
ـ هماهنگی با واحد برنامهریزی به منظور اطلاع از توان موجود و ظرفیت خالی مرکز جهت توسعه فعالیتهای بازاریابی، تحویل به موقع سفارشات، تدوین برنامه کلان تولید سالیانه؛
ـ انتقال اطلاعات قراردادهای عقد شده و سفارشات به واحدهای مرتبط؛
ـ شرکت در جلسات مدیران و شنیدن و دریافت گزارشها و پاسخگویی به پرسشها در رابطه با امور بازرگانی؛
ـ هماهنگی و همکاری با مدیریت پژوهش و آموزش نشر در جهت افزایش کیفیت محصولات، تطابق سفارشات و محصولات مربوطه با نیازها، نظرات و الزامات؛
ـ شناسایی رقبا در بازارهای داخل و خارج کشور و بازاریابی متناسب جهت محصولات جدید؛
ـ بازاریابی، تبلیغات، معرفی سازمان در بازار و تبلیغات توانمندیهای سازمان برای عرضه بیشتر محصولات؛
ـ ارائه سفارشات و زمان درخواست شده از سوی مشتری به مدیریت تأمین و تولید آثار و پیگیری ارسال سفارشات در زمانهای درخواستی؛
ـ ارائه گزارشهای لازم به مقام مافوق در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر؛
ـ توسعه سیستمهای وفاداری مشتریان؛
ـ انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.