معرفی دفتر معاونت اجرایی
ـ ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آییننامههای ابلاغی از سوی رئیس مرکز به واحدهای ذیربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن؛
ـ تدوین آییننامهها و دستورالعملها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب؛
ـ نظارت بر واحدهای تابعه به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آنها؛
ـ پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمتهای مدیریتی در حوزه معاونت به ریاست مرکز؛
ـ همکاری با معاونت پژوهشی، فناوری و نوآوری جهت حسن اجرای اهداف، وظایف و برنامههای مرکز؛
ـ اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری و مالی مرکز، مطابق با مصوبات مقررات و آییننامههای مربوط؛
ـ رسیدگی به اهداف اجرایی مرکز و هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارها و روشهای کاری مورد عمل در واحدهای مختلف به منظور ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی مرکز؛
ـ نظارت بر مصرف اعتبار تخصیصی به واحدهای مختلف براساس بودجه تفضیلی مصوب هیئت امنا و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل مرکز و ارائه گزارش جهت طرح در هیئت امنای ذیربط؛
ـ تعیین وضعیت موجود مرکز از طریق شناسایی نقاط قوت، تنگناها، مشکلات، فرصتها و تهدیدات پیشرو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقا به وضعیت مطلوب؛
ـ ارائه گزارشهای توجیهی لازم به رئیس مرکز در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر؛
ـ تشکیل کمیته تدوین روشهای اجرایی به منظور بهینهسازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری معاونت پژوهشی، فناوری و نوآوری؛
ـ استقرار فرایند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به منظور تهیه گزارشات مدیریتی مالی در جهت ایجاد انضباط مالی در بخشهای مختلف مرکز؛
ـ تدوین روشهای اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات مؤسسه به منظور حفظ و نگهداری از سرمایههای ملی مرکز؛
ـ ارائه گزارش عملکرد سالانه مالی اداری؛
ـ انجام سایر امور محوله از سوی رئیس مرکز.