افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها

Rate this post

هفدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها عصر – دوشنبه – با حضور وزير فرهنگ وارشاد اسلامي، علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رييس جمهوري و مدير عامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي، محمد علي رامين معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مديران مسوول مطبوعات داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني (ره) گشايش يافت و تا دهم آبان ماه سال جاري در مصلي امام خميني (ره ) برپاست.

_x000D_

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، ‘سيد محمد حسيني’ روز دوشنبه در آيين گشايش هفدهمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي و خارجي به نقش رسانه ها در انتقال اطلاعات و افزايش سطح آگاهي مردم اشاره كرد و گفت: همين كه مطبوعات، فرهنگ شفاهي را به فرهنگ كتبي تبديل مي كنند از آنجاييكه نوشتار ماندگار مي شود، بسيار تاثير گذار است.
حسيني وجود 3هزار و 930 نشريه مجوز دار در كشور را يادآور شد و افزود: از اين تعداد حدود 3 هزار و 134 نشريه به صورت روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه و ماهنامه و … در حال انتشار هستند.
وي به مقايسه تعداد نشريات قبل و پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي پرداخت و افزود: پيش از انقلاب، 35 نشريه و روزنامه در كشور وجود داشت اين درحالي است كه پس از انقلاب اسلامي و به ويژه از سال 84 به بعد شاهد صدور بيشترين مجوز نشريات در كشور بوده ايم.
وي تصريح كرد: اگر در سال 84 تنها از 15 استان كشور روزنامه و نشريه وجود داشت امروزه در 25 استان كشور روزنامه داريم و اميدواريم در مابقي استان ها نيز شاهد حضور نشريات و روزنامه هاي محلي باشيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به حمايت هاي دولت از نشريات و روزنامه ها اشاره كردو گفت: علاوه بر خدماتي كه به طور متمركز از سوي معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد به مطبوعات و نشريات ارايه مي شود در سفرهاي استاني رييس جمهوري نيز اعتبارات خوبي براي حمايت نشريات و مطبوعات اختصاص داده شده است.

_x000D_

مرکز نشر دانشگاهی با 10 عنوان نشریه تخصصی دانشگاهی در شبستان مصلی میزان بازدیدکنندگان محترم می باشد.

_x000D_

همچنين سامانه نشر مرکز نشر دانشگاهی با هدف ارتباط ميان مجلات علمي و پژوهشي كشور در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و همزمان با برگزاري نمايشگاه مطبوعات رونمايي مي‌شود و در طی برگزاری نمایشگاه پژوهشگران علاقه مند در این زمینه می توانند به  عضویت  این سامانه درآیند.

_x000D_

براي آگاهي و اطلاعات بیشتر مي‌توانند به پايگاه اينترنتي ‪ www.iup.ir‬ مراجعه كنند.

_x000D_

نمایشگاه مطبوعات امسال با حضور بیش از 250 نفر از رسانه‌نگاران 55 کشور جهان همراه با اهالی رسانه‌های داخلی و برگزیدگان نشریات استانی و همچنین حضور نشریات دانشجویی و دانشگاهی جلوه‌هایی از  توانایی رسانه‌های ملی و فراملی را به نمایش می‌گذارد.

_x000D_


_x000D_

 

_x000D_

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *