برگزاری دومین جلسه شورای مدیران مرکز نشر دانشگاهی

Rate this post

_x000D_

 

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی، با حضور ریاست محترم، معاونان و مدیران مرکز نشر روز یکشنبه 28 / 6 / 89  دومین جلسه هیأت مدیران مرکز نشر برگزار شد. در این جلسه به بررسی و تبادل نظر در خصوص مباحث زیر پرداخته شد: 
 1. طرح تجمیع نشر مجلات علمی- پژوهشی برمبنای برنامۀ چشم‌انداز بیست‌ساله، جمهوری اسلامی ایران باید به جایگاه برتر علمی و اقتصادی منطقه دست یابد. با توجه به ارتباطات بین‌المللی کشور؛ کشور‌های منطقه، این برتری متضمن برتری حتی فرامنطقه‌ای است که عزمی همگانی و همت و کوششی جدی را می‌طلبد. از آنجا که نشر تولیدات علمی در ایجاد و حفظ پیشرفت جریان علمی نقش جدی و اثر‌گذار دارد و برنامه‌ریزی برای ارائه آثار علمی در سطح بین‌المللی بی‌شک از نشانه‌های مهم توانمندی کشور است. به منظور هماهنگی، شورای راهبری این شبکه – متشکل از دبیر کمیسیون نشریات علمی به نمایندگی از معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندۀ شورای انجمنهای علمی، نمایندۀ سردبیران مجلات، رئیس مرکز نشر دانشگاهی، و مجری طرح- در مرکز نشر دانشگاهی تشکیل می‌شود تا عهده‌دار سیاستگذاری و نظارت بر امور شود. 
     مرکز نشر دانشگاهی به لحاظ اهداف و وظایف مطرح اساسنامۀ مصوب شورای گسترش آموزش عالی – تأمین منابع اطلاعاتی مورد نیاز مؤسسات و جامعۀ علمی کشور- در نقش ناشر کتب دانشگاهی وظایف 
 2.   ایجاد پایگاه داده‌ها برای مدیریت حلقۀ ارسال مقاله تا پذیرش قابل رهگیری، 
3.  ایجاد پایگاه داده‌های نشر تجمیعی دیجیتال مجلات علمی، 
4. چاپ بهنگام مجلات عضو شبکه، 
 5.  ارتباط با سازمانهای نمایه‌ساز ملی و بین‌المللی، خصوصاً ISC 
 را بر عهده می‌گیرد. 
     زمان اجرای طرح از ابتدای مهر 1389 است که باید طی شش ماه حداقل 100 مجله تحت پوشش قرار گیرد. مجلات تحت پوشش باید از نظر زمان انتشار به‌روز باشند. 

_x000D_

 1.گسترش راهکارهای طرح شعف 
 2. رونمایی سایت داخلی مرکز نشر دانشگاهی صورت گرفت.  

_x000D_

 

_x000D_

_x000D_

 

_x000D_

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *