تعيين محل برگزاری چهارمین نمايشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی

Rate this post
_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

 علی‌اكبر تورانيان در گفت‌وگو با خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا)، با اشاره به امكانات و فضای مناسب برپايی نمايشگاه در بوستان گفت‌وگو توضيح داد: با وجود اينكه هزينه مالی اجاره مكان نمايشگاه در اين بوستان تفاوتی با سالن كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ندارد، اما تسهيلات بوستان گفت‌وگو به مراتب بيشتر از اين سالن است.

_x000D_

وی با اشاره به اينكه چهارمين دوره نمايشگاه تخصصي كتاب دانشگاهي با رويكرد جديد برپا خواهد شد، افزود: مساحتي بالغ بر پنج هزار مترمربع در بوستان گفت‌وگو در اختيار انجمن ناشران كتاب دانشگاهی قرار گرفته و خوشبختانه امكانات رفاهی و پاركينگ نيز در اين مكان فراهم است. تورانيان با بيان اينكه موسسه نشر شهر و معاونت فرهنگي وزارت ارشاد در برپايي نمايشگاه كتاب دانشگاهي مشاركت مي‌كنند، گفت: برپايي نمايشگاه در اين مكان را به فال نيك گرفته و تلاش داريم بهترين امكانات را براي ناشران، كتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و مراجعان ترتيب دهيم.

_x000D_

رييس چهارمين نمايشگاه تخصصي كتاب دانشگاهي درباره برنامه‌هاي جديد خود براي برپايي نمايشگاه توضيح داد: يكي از ويژگي‌هاي نمايشگاه امسال در مقايسه با سال‌هاي گذشته وضعيت متفاوت چيدمان غرفه‌ها و فروش كتاب‌ها است. به منظور تسهيل شرايط فروش كتاب‌ها و درگيرنشدن ناشران، صندوق فروش مشترك براي غرفه‌ها در نظر گرفته شده است.

_x000D_

وی، فعاليت حرفه‌ای ناشران را فراتر از فروش كتاب در نمايشگاه دانست و گفت: ناشران در ايام نمايشگاه مي‌توانند به روند معمول فعاليت نشر خود پرداخته و در برنامه‌هاي حاشيه‌اي نمايشگاه حضور داشته باشند. وی ادامه داد: براين اساس هر ناشر، كتاب‌هاي خود را در قفسه‌هاي مشخص شده قرار داده و كتاب‌ها با باركد مشخص تدوين مي‌شود،  خريداران با در دست داشتن باركد كتاب و تحويل هزينه كتاب به صندوق، كتاب مورد نظر خود را خريداري مي‌كنند.

_x000D_

تورانيان، شرايط عمومي حضور ناشران در نمايشگاه را داشتن پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و تحويل كتاب‌ها پيش از برپايي نمايشگاه براي برچسب باركد و شابك به دبيرخانه نمايشگاه دانست و يادآور شد: تمام كتاب‌ها بايد دارای برچسب قيمت باشند و نبايد هيچ كتابي با برچسب چند قيمتي به فروش برسد. وی با اشاره به اينكه هر ناشري مي‌تواند نمايندگي ساير ناشران را بپذيرد، افزود: هر ناشری علاوه بر كتاب‌های نشر خود و نمايندگي پذيرفته شده، نمي‌تواند كتاب‌هاي ساير ناشران را در غرفه به فروش برساند.

_x000D_

وي درباره راه‌اندازی پايگاه اطلاع‌رساني انجمن فرهنگي ناشران كتاب دانشگاهي گفت: اين پايگاه به منظور اطلاع‌رساني روند فعاليت‌هاي نمايشگاه راه‌اندازي شده و ناشران مي‌توانند با مراجعه به سايت در نمايشگاه كتاب دانشگاهي ثبت‌نام كرده و شرايط عضويت را مطالعه كنند. وی با ابراز اميدواري از حضور حداكثري ناشران در نمايشگاه كتاب دانشگاهي گفت: اين نمايشگاه 22 تا 26 آبان ماه در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود و ناشران می‌توانند تا 31 شهريور ماه برای حضور در نمايشگاه ثبت‌نام كنند.

_x000D_

وی درباره بودجه مشخص شده براي چهارمين دوره نمايشگاه كتاب دانشگاهي گفت: با همكاري‌هاي گسترده معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ اعتبار نمايشگاه امسال به دو برابر در مقايسه با سال گذشته افزايش يافت و بنابراين ناشران مي‌توانند با امكانات و شرايط بهتري در نمايشگاه حضور يابند.

_x000D_

_x000D_

 

_x000D_

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *