دکتر بختیاری از معرفی فناوران و ایده های برتر در هفته پژوهش و فناوری امسال خبر داد

Rate this post
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکترجلال بختیاری دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری در این مراسم ضمن حساس خواندن نقش دانشگاه‌های بزرگ در هفته پژوهش و فناوري گفت: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد بر این است که غرفه‌هاي عرضه دستاوردهای پژوهشی همه دانشگاه‌ها در یک محل که همان مکان برگزاری هفته پژوهش است تجمیع شود.

وی همچنين فرآیند سازی هفته پژوهش وفناوری را از کارهای جدید برشمرد و افزود: امسال قصد داریم نظام تشویق دانشگاه‌ها برای نشان دادن توانمندی‌های پژوهشی هر دانشگاه را با جدیت دنبال کنیم تا ازعرضه وبه نمایش گذاشتن کارهای تکراری پرهیز شود.
دکتر بختیاری در ادامه افزود: بخش صنعت امسال حضور پررنگ تری را در هفته پژوهش و فناوری خواهد داشت و امسال سعي كرده ايم ضمن دنبال کردن اهداف سال های گذشته ، به آسیب ها بیشتر توجه شود.

 دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با اشاره به برنامه های  هفته پژوهش و فناوري امسال گفت: علاوه بر معرفی پژوهشگران برتر تصمیم داریم فناوران برتر را نیز معرفی کنیم و از برنامه ایده های برتر رونمایی کنیم.

وی به برنامه هایی که در سال جاری برای اولین بار در هفته پژوهش و فناوری انجام می شود اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته هفته پژوهش و فناوری دبیرخانه دائمی و ستاد نداشت که امسال برای اولین بار ستاد ملی  هفته پژوهش  و فناوری تشکیل شد و آیین نامه جشنواره دانش آموزی نیز برای اولین بار ابلاغ شد.

 وی در ادامه گفت: آیین نامه های قبلی انتخاب پژوهشگران نمونه وبرتر نیز با تغییراتی همراه بوده و تلاش شده شعار پژوهشی هفته در سطح کشور یکسان باشد و آرم مورد استفاده در هفته پژوهش و فناوری نیز بدون تغییرنسبت به سال قبل در همه سطح کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

دکتر بختیاری ضمن اشاره به بحث استارت آپ های دانشگاهی گفت: امسال امیدوار هستیم بخش استارت آپ های دانشگاهی یا همان ایده های برتر بهتر و پررنگ تر از قبل برگزار شود و در این راه باید توجه به امر پژوهش از پایه دانش آموزی آغاز شود و باید به دانش آموزان اهمیت بیشتری دهیم و همگان تلاش کنیم که پیام پژوهش کشور از دل این هفته شکل بگیرد.
وی به اهداف هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: تقویت وتسهیل تبادل فناوری ، حمایت و حفاظت از عرضه فناوری ، تامین نیازهای فناوری ، بهره گیری از فنون تجاری سازی ، انتقال و انتشار فناوری با تاکید بر فناوری پیشرفته از رئوس اهداف و برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری در سال جاری است.

منبع‌: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *