نمايشگاه استانی كتاب كرمان

Rate this post

 

_x000D_

احمد سعيدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: بررسي‌هاي اوليه نشان از افزايش ميزان بازديد مردم از نمايشگاه امسال دارد، اما جزييات دقيق ميزان بازديد و فروش پس از جمع‌بندي كارهاي پژوهشي انجام شده در ايام برگزاري نمايشگاه مشخص خواهد شد.

_x000D_

به گفته سعيدي، سال گذشته حدود يك ميليارد و 500 ميليون تومان كتاب در نمايشگاه استاني كتاب كرمان به فروش رسيد بود.

_x000D_

وي تصريح كرد: روزهاي پنج‌شنبه و جمعه (4 و 5 آذر) يعني در دو روز پاياني نمايشگاه ميزان بازديد مردم تقريبا دو برابر روزهاي ديگر بود و ناشران تا آخرين ساعات در حال عرضه كتاب‌هاي خود بودند.

_x000D_

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كرمان با بيان اينكه با پايان يافتن اين نمايشگاه، بررسي‌ها درباره كيفيت و چگونگي برپايي آن آغاز مي‌شود، گفت: با پايان يافتن نمايشگاه، رصد يافته‌ها و پژوهش‌هاي ميداني آغاز شده و تلاش داريم با يافتن نقص‌ها آن‌ها را براي سال آينده برطرف كنيم.

_x000D_

سعيدي اضافه كرد: امسال تغيير مكان نمايشگاه از مصلي به محل دائمي نمايشگاه‌هاي جنوب شرق كرمان بر اساس احساس نياز و ضعف‌هايي كه سال گذشته مصلي در برگزاري نمايشگاه داشت انجام شد و بدون ترديد ضعف‌هاي نمايشگاه امسال هم بررسي خواهد شد تا در شوراي سياستگذاري نمايشگاه سال آتي مطرح شود.

_x000D_

سعيدي تفكيك شدن سالن‌ها و وسعت مكان برگزاري را از ويژگي‌هاي نمايشگاه امسال كرمان عنوان كرد و افزود: با گسترش فضاي نمايشگاهي تعداد عناوين كتاب‌هاي عرضه شده نيز افزايش يافت و از طرفي بازديد مردم از نمايشگاه نيز با سهولت ببشتري انجام شد.

_x000D_

وي با بيان اينكه امسال سالن رسانه‌هاي ديجيتال نيز در حاشيه نمايشگاه استاني كتاب كرمان برپا شد، گفت: با توجه به احساس نيازي كه در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال در استان وجود داشت، تصميم به راه‌اندازي سالني ويژه براي ارايه دستاوردهاي رسانه‌هاي ديجيتال گرفته شد.

_x000D_

وي افزود: امسال تعداد باجه‌هاي بانك توزيع كننده يارانه‌هاي خريد نيز بيشتر شده بود و اين سبب شد مردم زمان زيادي در صف‌هاي دريافت يارانه نايستند.

_x000D_

سعيدي با اشاره به بازديد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از نمايشگاه كتاب كرمان گفت: دكتر حسيني ديروز در آخرين روز نمايشگاه از سالن‌ها بازديد كرد و نيز در مراسم تجليل از فعالان برگزاري نمايشگاه هم حضور يافت. همچنين در طول برگزاري نمايشگاه بسياري از مقامات استاني به ويژه نمايندگان مجلس از نمايشگاه بازديد كردند.

_x000D_

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايبنا درباره زمان برگزاري نمايشگاه كتاب كرمان گفت: به‌نظرم مناسب‌ترين زمان برگزاري نمايشگاه استاني كتاب كرمان نيمه دوم مهر ماه است، چون اواخر آبان هوا كمي سرد شده و با توجه به بزرگ بودن سالن‌هاي برگزاري نمايشگاه، در گرم كردن سالن‌ها دچار مشكل شديم.

_x000D_

وي ادامه داد: موضوع سرد شدن هوا تا حدود برگزاري نمايشگاه را دچار مشكل كرد و تلاش مي‌كنيم سال آينده نمايشگاه در مهر ماه برگزار شود.

_x000D_

نمايشگاه استاني كتاب كرمان كه 29 آبان با حضور 500 ناشر آغاز شده بود، ديشب به كار خود پايان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *