مصاحبه جناب آقای دکتر دوستدار با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

Rate this post
اولویت‌های مرکز نشر دانشگاهی

دكتر حسين محمدی دوستدار، سرپرست مركز نشر دانشگاهی با اشاره به برنامه‌های مرکز نشر دانشگاهی در دوران مدیریت جدید گفت: تغییرات بنیادین در فعاليت‌ها و برنامه‌های مركز نشر دانشگاهی در راه است.
مرکز نشر دانشگاهی با 1000 عنوان کتاب به نمایشگاه می رود / تغییرات بنیادین از اولویت‌های مرکز نشر دانشگاهیمرکز نشر دانشگاهی با 1000 عنوان کتاب به نمایشگاه می رود / تغییرات بنیادین از اولویت‌های مرکز نشر دانشگاهی
 دكتر حسين محمدی دوستدار، سرپرست مركز نشر دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره برنامه‌های این مرکز در دوران مدیریت جدید اظهار کرد: برنامه‌های مرکز نشر دانشگاهی در دوران مدیریت جدید در سه محور کوتاه، میانه و بلند مدت قابل بررسی است. انبارگردانی، شرکت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شناسایی کتاب‌های خارج از رده و غیرقابل فروش، بررسی و اصلاح مسئولیت‌های سازمانی و رسیدگی به وضعیت فرهنگی و رفاهی از برنامه‌های کوتاه مدت است.

وی در تشریح برنامه‌های مرکز نشر دانشگاهی افزود: برنامه‌های میان مدت نیز شامل آموزش و ارتقاء‌ كيفی همكاران، تلاش برای بهبود وضعيت كاری، ارتقای زيرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، برنامه‌ريزی برای كاهش هزينه‌ها و افزايش درآمد است.

محمدی دوستدار ادامه داد: برنامه‌هاي بلندمدت نیز به ايجاد اصلاحات در روند فعاليت‌‎های مركز و برنامه‌ريزی براي انجام فعاليت داخلی و بين‌المللی منطبق با پيشرفت‌های روز دنيا در بحث نشر و به‌طور كلی بازنگری اساسی و تلاش برای انجام تغييرات بنيادين در فعاليت‌ها و برنامه‌های مركز نشر دانشگاهی اختصاص دارد.

این فعال حوزه نشر درباره نحوه حضور مرکز نشر دانشگاهی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مرکز نشر دانشگاهی در همه ادوار نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران حضور داشته است. نزدیک به یک‌هزار عنوان کتاب شامل 30 عنوان چاپ نخست و 200 عنوان تجدیدچاپی برای نمایشگاه امسال از سوی مرکز نشر دانشگاهی عرضه خواهد شد.

محمدی دوستدار درباره برنامه‌های جانبی مرکز نشر دانشگاهی برای بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: اینجانب در اسفند‌ماه سال 93 به‌ عنوان سرپرست مرکز نشر دانشگاهی منصوب شدم، بنابراین زمان کافی برای تدارک برگزاری نشست یا رونمایی کتاب وجود نداشت. سال گذشته مرکز نشر دانشگاهی علاوه بر رونمایی از چند عنوان کتاب در حوزه علوم‌انسانی، نشست «بررسی جنبه‌های محتوایی و زیبایی شناختی کتب دانشگاهی در حوزه علوم انسانی» را برگزار کرد. برای دوره‌های آتی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برنامه‌هایی را برگزار خواهیم کرد.

عضو انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی درباره راهکاری‌های ارتقاء کمی و کیفی نمایشگاه کتاب تهران گفت: با تلاش‌های مستمر مسئولان مربوطه، هرساله شاهد بهبود وضعيت كيفی و كمی نمايشگاه كتاب هستيم. حضور همزمان ناشران داخلی و خارجی و بالابودن تنوع آثار داخلی و خارجی، از نقاط مثبت این رویداد فرهنگی است. براساس اعلام رسانه‌ها، در نمايشگاه امسال علاوه بر 6 وزير فرهنگ، سه رئيس نمايشگاه بين‌المللی کتاب و شخصيت‌های فرهنگی و هنری از كشورهای خارجی حضور خواهند داشت.

وی افزود: برگزاری نشست‌های فرهنگی و ادبی در سرای اهل قلم و تالار ياس و دیگر بخش‌های نمایشگاه کتاب، به‌طور قطع در رشد کیفی و کمی نمایشگاه مؤثر خواهد بود. توزيع بُن خريد كتاب که امسال با نظم بهتری انجام شده، از تلاش‌های قابل تقدیر مسئولان برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
محمدی دوستدار درباره نقاط ضعف نمایشگاه کتاب تهران نیز عنوان کرد: متراژ پايين بعضی از غرفه‌ها، افزايش هزينه اجاره غرفه، شلوغی راهروها و نبود سيستم تهويه مناسب در چادرهای محل اسكان ناشران دانشگاهی از جمله مشکلات ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب است. امید‌واریم این مسائل نیز در سال‌های آتی برطرف شود.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 16 تا 26 اردیبهشت 94، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان اهالی و دوستداران کتاب خواهد بود.

 منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *