_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
مدیریت نوآوری _x000D_ جو تید، جان بزانت، کیت پاویت _x000D_ ترجمۀ علیرضا جباری، عباس کحالزاده _x000D_ 1390، 704 ص، وزیری-شمیز _x000D_ شابک: 8-1418-01-964-978 _x000D_ 14500 تومان _x000D_
_x000D_ نوآوری ممکن است رقابتپذیری را افزایش دهد؛ اما به مجموعهای متفاوت از دانش و مهارتهای مدیریتی در مقایسه با مدیریت کار و کسبهای معمولی نیاز دارد. مدیریت نوآوری بهگونهای ماهوی میانرشتهای و چندوظیفهای است؛ اما بیشتر کتابهای مدیریتی بهطور معمول بر یک بعد آن، مانند مدیریت تحقیق و توسعه، مدیریت تولید و عملیات، مدیریت بازاریابی، مدیریت محصول با مدیریت توسعۀ سازمانی تأکید دارند. هدف از نگارش این کتاب، برخلاف بیشتر کتابهای دیگر این عرصه، فراهمآوردن رویکردی جامع به مدیریت نوآوری است. _x000D_ این کتاب به منظور تجهیز خوانندگان به آگاهی لازم برای درککردن و دستیابی به مهارتهای لازم برای مدیریت نوآوری در سطوح عملیاتی و راهبردی نوشته شده است و بهویژه به یکپارچهسازی مدیریت تغییر در اوضاع بازار و پدیدآوردن دگرگونی فنشناختی و راهبردی بهمنظور بهبود توان رقابتی شرکتها و اثربخشی سازمانهای دیگر کمک میکند. _x000D_ کتاب مدیریت نوآوری با توجه به نیازهای دانشجویان کارشناسی ارشد و دیگر دانشجویان رشتۀ مدیریت، بهویژه دانشجویانی که درسهای انتخابی یا اختیاری مدیریت نوآوری و فناوری یا دورههای کارشناسی ارشد در نظر گرفتهشده برای مدیریت فناوری و عملیات را میگذرانند، نگاشته شده است؛ و همچنین برای مدیرانی که مدیریت تحقیق و توسعه، توسعۀ محصول یا تغییر سازمانی را بر عهده دارند مفید است. _x000D_ این کتاب شامل شش بخش و سیزه فصل با عنوانهای در پیآمده است: بخش اول، مدیریت نوآوری، فصلهای نکتههای مهم در مدیریت نوآوری؛ نوآوری بهمثابۀ فرایندی مدیریتی؛ و بخش دوم، انتخاب رهیافت راهبردی، فصلهای ایجاد چارچوب راهبرد نوآوری؛ وضعیتها: شرایط محیطی ملی و رقابتی؛ مسیرها: استفاده از مسیرهای فنشناختی؛ فرایندها: یکپارچهسازی برای یادگیری راهبردی؛ و بخش سوم، برقراری پیوندهای اثربخش برون-سازمانی، فصلهای یادگیری از بازارها؛ یادگیری از طریق پدیدآوردن اتحادها؛ و بخش چهارم، ایجاد ساز و کارهای اجرای اثربخش، فصلهای مدیریت فرایندهای درون-شرکتی؛ یادگیری از طریق سرمایهگذاریهای مخاطرهآمیز شرکتی؛ و بخش پنجم، ایجاد سازمان نوآور، فصلهای ایجاد سازمانهای نوآور؛ ایجاد شرکتهای نوآور جدید؛ و بخش ششم، ارزیابی و بهسازی عملکرد مدیریت نوآوری، فصل رویکرد تجمعی به مدیریت پروژه را در بر میگیرد. پیشگفتار، مراجع، و دربارۀ مؤلفان ابتدای کتاب و نمایۀ انتهای کتاب بر غنای آن میافزاید. _x000D_
_x000D_ |